Witajcie!

Przez ostatnie tygodnie mamy przyjemność obserwować iście jesienną aurę, która obfituje w przepiękne kolory na zewnątrz, a to sprzyja wielu sesjom fotograficznym w plenerze. 

Nawiązując do sesji właśnie, dziś chciałabym podjąć temat sesji wizerunkowej. Czym jest? Kiedy powinniśmy ją wykonać? Czy ma to jakiś sens, jeżeli większość potrzebnych fotografii możemy pobrać z Internetu?

Zapraszam do lektury.

Czym jest sesja wizerunkowa?

Sesja wizerunkowa to nic innego jak sesja fotograficzna, której celem jest pokazanie kim jesteś, jaką prowadzisz działalność i co oferujesz światu. Wykonuje się ją często w klimacie biznesowym, choć obecnie często występują od tego odstępstwa.

Zdjęcia z sesji zdjęciowej charakteryzują się bardzo dużą rozdzielczością, a co za tym idzie możemy wykorzystać je niemal wszędzie. Dzięki takim fotografiom, uatrakcyjnimy wszelkiego rodzaju materiały marketingowe, takie jak ulotki, czy foldery reklamowe. Możesz wykorzystać je także, a może raczej przede wszystkim do umieszczenia w mediach społecznościowych oraz do stworzenia strony internetowej, która da obraz Twojej działalności.

Niezależnie od tego, czy już jesteś na rynku dłuższy czas, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie, każdy moment jest dobry, by rozpocząć pracę nad wizerunkiem własnej firmy. Dzięki takim działaniom mamy wpływ na to, jak odbierają nas klienci i jesteśmy w stanie stworzyć swoistą, niepowtarzalną wizytówkę.

Po co mi te zdjęcia?

Niegdyś w telewizji, prasie i Internecie widywaliśmy głównie piękne i uśmiechnięte modelki. Reklamodawcy obierali taką drogę prezentowania swoich usług i produktów, bo do dzisiaj nic i nikt nie sprzedaje się tak dobrze jak atrakcyjny wygląd. Obecnie jednak, coraz częściej w różnego rodzaju reklamach widujemy prawdziwych ludzi. Ma to swoje minusy, bo nie każdy jest tak miły dla oka jak Jennifer Lopez. Nie zmienia to jednak faktu, że takie rozwiązania mają szereg niepodważalnych plusów, które zyskują przewagę nad podkładaniem naszych fałszywych reprezentantów.

Przede wszystkim wykonując taką sesję, Twoja firma zyskuje 3 zasadnicze atuty:

  • autentyczność
    Dzięki przedstawieniu siebie oraz ewentualnie swojego zespołu na fotografiach, mamy szansę stworzyć obraz autentycznej i spójnej działalności, która wzbudza w kliencie większe zaufanie.
    Zdecydowanie lepiej postrzegamy firmy, które odsłaniają przed nami karty i pozwalają się poznać. Pokazując się z takiej strony komunikujemy odbiorcy, że jesteśmy prawdziwym Janem Kowalskim z krwi i kości. Niekiedy Janek może się okazać sympatycznym przedsiębiorcą z być może lekką nadwagą lub postępującą łysiną, ale realnym, szczerym i otwartym człowiekiem gotowym na odzew swoich klientów.
  • profesjonalizm
    Poza autentycznością, firma zlecająca wykonanie sesji wizerunkowej zyskuje w oczach klientów na profesjonalizmie. Pokazywanie swojego zespołu - lub tylko samego siebie - i nakreślanie kształtu działalności “od kuchni” może sprawić, że Twoja firma zostanie odebrana jako fachowa i solidna.
    Chyba wszyscy lubimy wiedzieć z kim mamy do czynienia. Nie lubimy tajemnic i owijania w bawełnę, a podjęcie decyzji o wykonaniu sesji wizerunkowej pozwala tego uniknąć.
  • personalizacja
    Wykonanie sesji pomoże też skonkretyzować spektrum Twojej działalności. Potencjalny odbiorca będzie po prostu lepiej wiedział, gdzie trafił. Nie powinno być już więcej problemów z właściwym zrozumieniem kim jesteś i czym się zajmujesz.
    Właściwie nadany i odebrany komunikat zwiększa szanse na pozyskanie szerszej grupy klientów.

Słowem podsumowania - czy warto? 

Myślę, że udało mi się udowodnić, że jak najbardziej tak. Nie martw się, jeśli stresujesz się przed obiektywem lub uważasz, że wychodzisz niekorzystnie na zdjęciach. Podjęcie współpracy z właściwym fotografem, który zadba o luźną i przyjazną atmosferę podczas sesji jest kluczowym sposobem na powodzenie całego przedsięwzięcia.

Dziękuję za Twoją uwagę,


Klaudia Mojsak
Specjalista ds. wizerunku