O narzędziu jakim jest Google Tag Menadżer zdążyliśmy już porozmawiać wcześniej (możesz przeczytać o nim tutaj). Skoro czytasz ten wpis to pewnie przekonałeś się jak wiele ułatwia to narzędzie. Przygotowałem dla Ciebie listę najpopularniejszych tagów abyś niczego nie pominął przy wdrażaniu ich na swojej stronie internetowej.

Google Analytics

Jest to podstawowy kod śledzenia od Google. Dzięki niemu możesz analizować ruch na swojej stronie internetowej i dowiesz się między innymi:

  • Ile czasu użytkownik poświęcił na przeczytanie Twojego wpisu
  • Czy kliknął w linki na konkretnych podstronach?
  • Czy wypełnił formularz do zapisu na newsletter?

Dzięki integracji z GTM możesz łatwo zarządzać i dodawać nowe zdarzenia, co ułatwi pracę z Analytics zwłaszcza jeśli dużo czasu poświęcasz na wprowadzanie zmian na stronie internetowej.

Google Ads

Google Tag Manager obsługuje trzy tagi Google Ads: 

  • Śledzenie konwersji 

Dzięki niemu sprawdzisz dokładnie, co dzieje się po kliknięciu Twojej reklamy przez konsumenta – czy kupił on produkt lub usługę, zaprenumerował newsletter, zadzwonił do firmy czy pobrał aplikację.

  • Remarketing

Remarketing Google Ads umożliwia wywoływanie ponownego zainteresowania u potencjalnych klientów, którzy mieli już kontakt z Twoją marką.

Dodaj użytkowników witryny lub aplikacji do list remarketingowych, dzięki czemu będziesz mógł kierować kolejne reklamy na odbiorców z tych list, czy to w celu uzyskania konwersji, czy aby wzmocnić w nich świadomość Twojego brandu.

  • Remarketing dynamiczny 

Jeśli remarketing pozwala na wyświetlanie reklam osobom, które już odwiedziły Twoją stronę lub użyły aplikacji, to remarketing dynamiczny idzie jeszcze krok dalej.

Umożliwia wyświetlanie użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę, reklamy zawierające produkty i usługi, które tam oglądali.

Dzięki przekazowi dostosowanemu do konkretnych odbiorców remarketing dynamiczny pozwala budować zarówno potencjalną i rzeczywistą sprzedaż.

Śledzenie wypełnienia formularzy

Formularz kontaktowy to jeden z najbardziej popularnych elementów strony internetowej, ze sporym potencjałem budowania relacji z Twoim biznesem. Warto zatem wiedzieć, kto i dlaczego go używa.

Tag każdorazowo będzie rejestrować to zdarzenie. Skonfiguruj odpowiednie parametry, jak informacje o temacie czy adresie mailowym użytkownika. Dopasuj odpowiednią regułę, która będzie uruchamiać tag w momencie przesłania pożądanego formularza.

Mapy cieplne i zachowanie na stronie

Gdyby tylko istniało narzędzie, dzięki któremu dowiesz się gdzie użytkownicy spędzają najwięcej czasu, co ich interesuje, co przeszkadza, co możesz poprawić.. Tak się składa, że takie narzędzie istnieje i nazywa się Hotjar.

To narzędzie, dzięki któremu stworzysz tzw. heatmapy, czyli wytyczysz obszary największego zainteresowania. Bada ono zaangażowanie użytkowników na stronie pod względem głębokości przewijania – także z podziałem na desktop i mobile.

Dodatkowo nagrywa też ich zachowania, a Ty możesz je na bieżąco możesz śledzić. W konsekwencji wszystko przeprowadzisz analizę behawioralną, dostrzeżesz pewne trendy, punkty zapalne – po prostu zrozumiesz swoich użytkowników.

Dane mapowania będą kluczowe dla decyzji projektowych zarówno w zespole UI/UX, jak i dla grafików czy marketerów. GTM obsługuje je jako jeden ze swoich wbudowanych tagów.

Piksel Facebooka

Jest to skrypt umieszczony w witrynie, który pomaga nam śledzić zachowania użytkowników. Działa w podobny sposób, jak Google Analytics, więc jeśli korzystałeś już z niego to z pewnością polubisz się z Pikselem. Dzięki niemu wiemy nie tylko kto ją odwiedza, ale także z jakiego urządzenia korzysta oraz jakie treści go tam zainteresowały.

Piksel możesz zainstalować na swojej stronie na wiele sposobów. GTM jest jednak jednym z wygodniejszyych.

Wystarczy skopiować fragment kodu z konta reklamowego, a następnie wkleić go do kontenera jako niestandardowy kod HTML.

Menedżer Tagów Google daje możliwość zarządzania poszczególnymi segmentami piksela Facebooka.

Możesz tworzyć znaczniki dla różnych stron i zdarzeń w witrynie – są to choćby strona produktu, przycisk dodania do koszyka, strona zakupu. Tak skonfigurowane narzędzie pozwoli nie tylko na śledzenie ruchu na stronie pochodzącego z portalu, ale też na późniejszy remarketing oraz ustawienie kampanii na podstawie zarejestrowanych zdarzeń.

 I to tyle na dziś! Mam nadzieję, że zachęciłem Cię do korzystania z Google Tag Managera. Sam nie wyobrażam sobie bez niego pracy. Mam nadzieję, że ułatwi także Twoją!


Szymon Mojsak

Specjalista ds. marketingu