Chcesz pozyskać nowych klientów? W takim razie pewnie już wiesz, jak ważny jest sprawny kontakt z potencjalnym zainteresowanym, a czat zdecydowanie nam to ułatwia. Z własnego doświadczenia wiem, że często są takie pytania, które są zbyt "błahe" by napisać maila czy próbować dodzwonić się na infolinię. Wielu osób woli też pozostać anonimowym przy niektórych pytaniach, by nie wyjść na głupka. To wszystko sprawia, że live chat jest tak popularny.

Czy warto zatem dodawać go na swojej stronie internetowej? 

Mówi się że czat na stronie internetowej jest uważany za jeden z najłatwiejszych sposobów na generowanie leadów i zwiększenie sprzedaży. Tylko dlaczego?

Przede wszystkim przez kontakt z drugim człowiekiem. Rola handlowców w firmach sprzedażowych jest nieoceniona. Potrafią wcisnąć produkt każdemu, kto zdecyduje się na rozmowę z nimi. Podobnie jest w przypadku live chatu. Wyobraź sobie, że szukasz konkretnych informacji na stronie, a z pomocą przychodzi Ci konsultant, który nie tylko pomoże w zdobyciu informacji na temat produktu, ale także zaoferuje zniżkę, zachęci do sprawdzenia oferty i pozyska kontakt.

Brzmi nieźle, prawda? Jeśli nadal zastanawiasz się czy warto go wdrożyć na swojej stronie internetowej, zróbmy mały przegląd zalet czatu:

Zadowolenie klientów

Profesjonalna obsługa to coś czego oczekujemy na każdym kroku. Warto dlatego zadbać abyśmy byli z nią kojarzeni. Każdy zadowolony klient poleci nas kolejnemu, a każdy którego odstraszymy zniechęci kilku kolejnych.

Szybka forma kontaktu

Każdemu z nas zależy na czasie. Informacje na stronie są ważne, ale jest spora grupa osób, która po prostu ich nie czyta. Wtedy kluczową role odgrywa bezpośredni kontakt, który nie tylko odpowie na pytania, ale zachęci klienta do dalszej współpracy. Tu kluczowy jest czas odpowiedzi. Większość osób czeka maksymalnie 10 minut (ja może pół z tego) na odpowiedź. Tu z pomocą przychodzi nam nasza ulubiona:

Automatyzacja odpowiedzi

Tu najważniejszy jest umiar. Nikt z nas nie lubi kontaktu z botem, który nie rozumie naszych pytań. Co nie znaczy, że mamy z nich rezygnować. Najlepsze rezultaty osiągniemy przy połączeniu bota z człowiekiem. Możemy wówczas zaplanować pewne wiadomości, które pokażą się użytkownikowi w różnych sytuacjach.

Konsultant nie odpowiada - zachęć by zaczekał jeszcze chwile. Użytkownik odwiedził naszego bloga - zachęć do zapisania się do newslettera. Klient wszedł na podstronę z drogim produktem - opowiedz mu o nim i zachęć do sprzedaży.

Dzięki czemu rolę konsultanta jesteśmy w stanie ograniczyć do najważniejszych pytań, a sam proces pozyskiwania klienta znacząco się usprawnia.

Jaki czat internetowy wybrać?

W sieci jest dostępnych mnóstwo rozwiązań, które oferują wiele dodatkowych opcji takich jak analizę otrzymanych danych, powiadomienia gdy klient wejdzie na stronę etc. Podczas wyboru czatu zwróć uwagę nie tylko na prostotę integracji z Twoją stroną internetową, ale także właśnie opcje, które mogą Ci się przydasz. Do najczęściej używanych czatów

  • Tidio
  • Tawk
  • Messenger Facebooka
  • Live Chat

Ja od siebie mogę polecić Tidio. Myślę, że jest w miarę przystępny cenowo i ma wiele dostępnych funkcji do automatyzacji.

Podsumowanie

Czy warto dodawać czat na swojej stronie internetowej? Zdecydowanie tak! Pozwoli to nie tylko na zwiększenie konwersji, ale także utwierdzi Twoich klientów, że są we właściwych rękach.


Szymon Mojsak

Specjalista ds. marketingu