To żadna tajemnica, że w dzisiejszych czasach jesteśmy śledzeni na każdym kroku. Robimy to głównie dlatego, by lepiej poznać swoich odbiorców i lepiej zoptymalizować naszą strategię marketingową. Jeśli więc chcesz by Twoje kampanie reklamowe były jeszcze bardziej trafione, możesz wykorzystać dane, które gromadzi dla Ciebie Facebook.

Co to jest Facebook Piksel?

Jest to skrypt umieszczony w witrynie, który pomaga nam śledzić zachowania użytkowników. Działa w podobny sposób, jak Google Analytics, więc jeśli korzystałeś już z niego to z pewnością polubisz się z Pikselem. Dzięki niemu wiemy nie tylko kto ją odwiedza, ale także z jakiego urządzenia korzysta oraz jakie treści go tam zainteresowały.

Co nam daje Piksel?

Istnieje wiele sposobów wykorzystywania danych, które Facebook dla nas gromadzi. Głównym celem jest zwiększenie skuteczności Twoich reklam. W jaki sposób? Wyobraź sobie, że wszyscy użytkownicy są grupowani na poszczególne typy - ci klikający w reklamy, ci oglądający filmy, ci aktywnie uczestniczący w komentarzach i tak dalej. Dzięki śledzeniu możesz tak skonfigurować reklamy, by trafić do tych odbiorców, którzy mają największe szanse na podjęcie działania.

Możesz je także wykorzystać do remarketingu, czyli innymi słowy kampanii dla osób, które odwiedziły już daną stronę lub produkt. Ma to bardzo duże znaczenie w przypadku odbiorców, którzy podjęli już jakieś działanie takie jak dodanie produktu do koszyka lub na listę życzeń. Dzięki temu możesz zachęcić klienta do ponownego wejścia na stronę by dokończył zakup bądź zaproponować mu jakiś rabat na usługę. Warto zbierać takie dane nawet jeśli obecnie nie korzystasz z reklam na Facebooku, po to aby w przyszłości mieć już jakieś zaplecze.

Jak używać Facebook Pixel?

Piksel opiera się na zdarzeniach. Możemy ustawić predefiniowane zdarzenia standardowe i własne niestandardowe. Zdarzenie to określona akcja jaką wykonuje odwiedzający na Twojej witrynie. Do tych standardowych zalicza się między innymi:

  • Wyświetlenie zwartości. Użytkownik odwiedza jakąś podstronę Twojej witryny internetowej.
  • Wyszukiwanie. Użytkownik używa funkcji wyszukiwania.
  • Dodanie do koszyka. Użytkownik dodaje interesujący go produkt do koszyka zamówień.
  • Dodanie do listy życzeń. Użytkownik dodaje interesujący go produkt do tzw. listy życzeń.
  • Zainicjowanie przejścia do kasy. Użytkownik przechodzi do procesu zakupu danego produktu.
  • Dodanie informacji o płatności. Użytkownik wpisuje potrzebne informacje do zakupu.
  • Dokonanie zakupu. Użytkownik zakończył proces zakupu.
  • Pozyskiwanie kontaktów. Użytkownik zarejestrował się na Twojej stronie internetowej np. w celu przetestowania usługi przez 30 dni.
  • Ukończenie rejestracji. Użytkownik wypełnił i zaakceptował np. formularz subskrypcji.

Jak stworzyć własny Facebook Pixel i dodać go do witryny?

Mam nadzieję, że to Cię przekonało. Jak więc dodać piksela do swojej witryny? To proste, pokażę Ci jak to zrobić.

1: Stwórz nowy Pikel

Przejdź do Menadżera Reklam na Facebooku i wybierz zakładkę „Piksele”.

Menadżer reklam - Facebook Pixel

Kliknij na przycisk stwórz swój Piksel, podaj jego nazwę, zaakceptuj warunki i przejdź dalej.


Stwórz kod Facebook Pixel

2. Dodaj kod śledzenia do swojej strony internetowej

Po utworzeniu piksela pojawi Ci się kod śledzenia, który należy wkleić w nagłówku swojej strony internetowej. Aby to zrobić musisz mieć dostęp do plików swojej strony internetowej. Jeśli masz z tym problem, nie krępuj się napisać, chętnie Ci z tym pomożemy :)

Podsumowanie

Jak sam widzisz, instalacja i działanie Facebook Piksel przypomina nam Google Analytics. Jeśli chciałbyś zająć się tworzeniem kampanii na Facebooku, warto zastanowić się nad podłączeniem piksela. Zdecydowanie ułatwi nam to pracę przy tworzeniu odpowiednich grup docelowych.


Szymon Mojsak

Specjalista ds. marketingu